Václav Krajňák

digitální marketér a podnikatel


3x konverzace v marketingu


Hezký čtvrtek,

tady je čtvrtý marketingový tip na závěr prázdnin.

Dneska se podíváme na konverzace a na to, že je nepatří jenom do chatbotů.

Popravdě konverzace v marketingu využívám už několik let.
Chatboti jsou jenom ten nejmodernější způsob, jak s lidmi v marketingu „mluvit“.

1. Konverzace v e-mail marketingu

To, že Vám posílám tyhle tipy, je výsledkem konverzace.
Minulý týden jsem poslal malou anketu a pár desítek lidí mi odpovědělo.

V každém e-mailu mám výzvu k tomu, ať mi napíšete.
A hrska lidí to udělá.

Mě zajímá, co píšou.
Tak si to přečtu a odpovím.

Jasně, že ve svém marketingu můžete jenom posílat nabídky a čekat na objednávky.
Ale co zkusit (aspoň jednou za čas) naslouchat?

Já na dotazníky používám Surveygizmo, ale nepotřebujete k tomu žádný speciální software.
Loni jsem dostal desítky odpovědí přímo do své e-mailové schránky.

2. Konverzace na webu

Livechaty na webu jsou hodně rozšířené.
Lidé si na ně zvykli.

A ptají se i na věci, které jsou napsané přímo na stránce, na které se právě nacházejí.
Není výjimkou, že právě díky živé konverzaci na stránkách člověk nakoupí.

Teď už jenom zařídit, aby u toho někdo seděl 24/7 🙂

Nebo…
Nasadit chatboty.

Psal jsem v poslední době o chatbotech v Messengeru.
Tak ty ne.

Na Váš web chodí i lidé, co Messenger nemají, tak je pro ně takový chatbot k ničemu.
Webové chatboty vytvoříte pomocí speciálních služeb jako Intercom a Drift.

Jejich nevýhoda je, že fungují hlavně, když jsou lidi na Vašich stránkách.
A když na nich nejsou…

3. Konverzace na sociálních sítích

Pomocí chatbotů v Messengeru člověka oslovíte přímo v jeho telefonu.
Protože na něm má aplikaci Messenger.
A mobil má pořád u sebe.

Takové mini-konverzace mají spoustu výhod.

Můžete člověka pomocí otázek navést na správný produkt.
Nebo mu interaktivně předat nějakou myšlenku.
Nebo se mu občas připomenout a ukázat, co je u Vás nového.

Není to jenom o Messengeru.
Příspěvky, na které lidé reagují (vstoupí do konvezace), mají větší dosah.
Reklama s komentáři (těmi pozitivními) líp funguje.

Kde dneska začít?

Vyzkoušejte si konverzaci na sociálních sítích.
Zapojte svoje fanoušky nějakou otázkou.

Velmi dobře funguje, když se zeptáte na názor, jestli tohle nebo tamto.
Třeba u obalu knihy – líbí se Vám tento design nebo tento.
To samé se můžete zeptat u grafiky, loga, plakátu nebo jenom fotky.

Minulý týden jsem na konferenci o konverzačním marketingu viděl několik zajímavých otvíráků.
Tady jich pár je…

Co si myslíte o ____? Láska? Nebo nenávist?
Pomoc! Napište mi nejlepší tip, jak ____.
Přidejte svou poslední fotku, jak ____.
Napište ____, kterou všichni milují, ale Vy ne.

Jsem zvědavý, jestli budete mít větší dosah než z běžného příspěvku, kde lidem něco sdělujete.
Napište mi, jak to dopadlo.

Zítra se ozvu s posledním tipem a speciální krátkou akcí 🙂

Přeji Vám úspěšný týden,
Václav „chvíli já a chvíli ty” Krajňák