Václav Krajňák

digitální marketér a podnikatel


3 způsoby optimalizace pro vyhledávače


Hezké úterý,

tady je druhý marketingový tip na závěr prázdnin.

Je lepší se soustředit na Facebook a sociální sítě nebo na vyhledávače?
Všiml jsem si, že se v poslední době začíná něco měnit.

Viděl jsem několik grafů, které ukazovaly vývoj návštěvnosti podle zdrojů, a ještě pár měsíců zpět vyhrávaly sociální sítě.
Teď se karta obrací a firmy získávají více návštěvníků z Googlu a Seznamu.

Facebook totiž omezil organický dosah a snížil dosah odkazů na stránky.
A část lidí se přesouvá na Instagram, ze kterého se vůbec špatně odkazuje na stránky.

Když chcete dostat lidi na své stránky, tak je optimalizace pro vyhledávače důležitější než kdy jindy.

A své stránky můžete optimalizovat 3 způsoby:

1. způsob – technická optimalizace

Nejčastější forma optimalizace, o které mluví a ví skoro všichni.
S tou většinou pomůže dodavatel stránek nebo nějaká firma.

Odladíte kód stránek. 
Zrychlíte je.
Nastavíte meta tagy (title, description – na keywords zapoměňte, to je k ničemu).

Tento způsob optimalizace má malý vliv na to, na jaké stránce ve výsledcích se objevíte.
Počítejte tak 10 %.
Důvod je jednoduchý: může to udělat kdokoliv.

2. způsob – zpětné odkazy

Když o Vašem webu mluví celebrita, tak si ho lidé všimnou.

Když máte silné zpětné odkazy, tak si Vašeho webu všimnou vyhledávače (hlavně Seznam).

Není to o tom, mít několik stovek špatných odkazů, ale o tom mít třeba jen hrst dobrých odkazů.

Zpětné odkazy mají pro vyhledávače větší váhu – něco jako 20 %.
U Seznamu to číslo může být trochu větší, protože Google používá v posledních letech umělou inteligenci a tu odkazy neošálíte.

3. způsob – kvalitní obsah

Nejlepší způsob optimalizace je dát lidem prostě to, co hledají.
A většina lidí nehledá naše produkty a služby. #sorryjako

Většina lidí hledá informace, rady, tipy, zkušenosti.

Když máte na stránkách něco, co lidé chtějí, tak budete na první stránce, i když nemáte pořešenou technickou optimalizaci a máte málo zpětných odkazů.

Kvalitní obsah z mého pohledu 80 % úspěchu.
Ještě hodně záleží, jak zapadá do Vašich stránek a celkové strategie, ale to je nad rámec tohoto tipu.

Ale dost teorie.

Otevřete si Google.
V anonymním okně! (Jinak dostanete zkreslené výsledky). 
Zadejte do něj to, co si myslíte, že lidé hledají.

Co vidíte na prvním místech?

Ať už tak je cokoliv… 
…tak na Vašich stránkách musí být něco lepšího.

Jinak budete dávat čas, energii a peníze do technické optimalizace, zpětných odkazů a ve finále se po měsících posunete ze 4 stránky na třetí.

Jsem zvědavý, co na to říkáte.
Klikněte sem nebo prostě odpovězte na tento e-mail.

Zítra se ozvu s dalším tipem 🙂

Přeji Vám úspěšný týden,
Václav „obsah stále králem” Krajňák