Václav Krajňák

digitální marketér a podnikatel


3 typy reklamy na Facebooku


Hezké pondělí,

tady je první marketingový tip na závěr prázdnin.

Minulý týden jsem posílal anketu a zjistil jsem, že spoustu z mých odběratelů zajímají Facebook reklamy.
Jak je nastavit, co do nich dát, jak je zacílit a pak změřit, jestli fungují.

Samozřejmě každé podnikání je jiné, ale zjistil jsem, že pro dlouhodobý úspěch na Facebooku i Instagramu nestačí mít jednu reklamu.
Ani několik variant stejné reklamy a testovat, která funguje lépe.
Bohužel tak jednoduché to není.

Ideálně je potřeba využívat systém, kterému říkám „brandovaný prodej“.
Systém, co je založen na strategii cesty zákazníka, kterou používám už několik let.

Reklamy na Facebooku už nefungují, tak jednoduše jako před několika lety.
Lidé už znají většinu typů reklamy.

A ceny za proklik stoupají.
Ceny za stažení magnetu taky.

To ale neznamená konec reklamy, naopak.
Spíš to chce pokročilý přístup k reklamě.

Místo toho, abychom se v jedné reklamě snažili lidi přesvědčit, aby udělali to, co po nich chceme…
…si to rozdělíme do 3 typů reklam.

1. typ reklamy – Budování publika

Po čem sáhnete, když si chcete koupit nový mobil?
Po novější verzi toho, co už znáte a používáte 🙂

Lidé nakupují od značek a lidí, které znají.

V minulosti jste nemuseli dělat na Facebooku branding, ale vždycky to mělo obrovské výhody, a dneska je to základ úspěchu.

Brandingem si vytváříte publikum, které Vás zná.
To jsou lidé, na které v klidu můžete pustit další typ reklamy.

A jak taková reklama na budování publika vypadá?
Ani ne moc jako reklama 🙂

Mělo by to být něco, co Vás ukazuje v dobrém světle.
Čtivý článek.
Zajímavý podcast.
Užitečné video (to funguje nejvíc, ale o tom zase jindy).

Už díky 1. typu reklamy můžeme získat zákazníky, ale nenecháme nic náhodě.
Díky pixelu z Facebooku a Instagramu si označíte uživatele, které taková reklama zaujala, a pak na ně pustíte reklamu 2. typu.

Obvykld do budování publika investujeme s klienty 20 – 30 % z celkového rozpočtu.
Výsledky měříme velikostí publika a dobou sledování videí nebo čtení článků.

2. typ reklamy – Konverze

Určitě je super budovat značku, ale z toho se člověk nenají.
(Ledaže byste dělal{female a} tour po lidech, co Vás znají.)

Musíme i prodávat.
A na sociálních sítích se prodává o 100 i 6.

Trik je v tom, vědět, jak moc Vás člověk musí znát, a jak dlouho trvá, než se rozhodne od Vás koupit.

Když prodávám něco za pár stovek, tak můžu prodávát napřímo.
Rovnou z reklamy.

Když prodávám něco za pár tisíc, tak mám nějaký prodejní mechanismus.
Sérii videí…
Webinář…
Konzultaci…

U druhého typu reklamy můžu jednoduše měřit počet lidí, kteří udělali konverzi – nakoupili nebo se někam registrovali.
Do konverzí investujeme většinu 60 – 70 % z rozpočtu.

3. typ reklamy – Remarketing

Na první dobrou nakoupí hodně málo lidí.

Už se Vám někdy stalo, že jste viděl{female a} zajímavou věc, a pak ji nemohl najít?
Mě zrovna včera u zvonku, který má v sobě zabudovanou kameru, a obraz vidíte na svém telefonu.

Tohle obojí vyřešíte remarketingem.

Jednoduše lidem, co byly na prodejní stránce, ale nekoupili, dáte další šanci.
Nebudete jim ukazovat jedno a to samé, ale představíte produkt z různých úhlů.

Remarketing je „nejlevnější“ a má největší výsledky – nákupy.
V rozpočtu na něj máme připraveno zhruba 10 %.

A čím začít?

Je to v podstatě jedno, protože největšího úspěchu dosáhnete, až když poběží všechny 3 typy reklamy najednou.

Samozřejmě nevím, jestli už teď nějakou reklamu máte, abych byl konkrétní 🙂
Ale pokusím se…

Když už na Vaše stránky chodí lidé, tak začněte s remarketingem.
Ukažte jim znovu a znovu, co si můžou koupit.

A hned pak jděte na 1. typ.
To znamená, začněte budovat značku.

No a ve všech ostatních případech začněte u prvního typy reklamy – budování publika.

Tak co na to říkáte?
Nechcete toho ve své reklamě po lidech moc?
Používáte víc než jeden typ reklamy?

Dejte mi vědět.

Klikněte sem nebo prostě odpovězte na tento e-mail.

Zítra se ozvu s dalším tipem – podíváme se na SEO 🙂

Přeji Vám úspěšný týden,
Václav „3 jednou ranou” Krajňák